Personal training

Personal training

Back in shape!

Wil je sportieve doelen bereiken zoals vetverlies, meer spiermassa of sportprestaties verbeteren?
Dat kan bij Manos op een 
resultaatgerichte, wetenschappelijk onderbouwde en plezierige manier.
Ga ervoor en bereik je sportieve doelen nu !

Personal training bij Manos richt zich op mensen die op een efficiënte, veilige, plezierige en wetenschappelijk onderbouwde manier willen sporten.

We bieden

  • privé personal training, helemaal op maat van jouw doelen en mogelijkheden
  • groepslessen
  • specifieke sporttrajecten zoals start to run, start to tennis

Zowel beginnend sporter als topsporter verbeteren hun sportprestaties bij onze personal trainer!

Functioneel trainen

We trainen functioneel, wat wil zeggen dat men tijdens het trainen verschillende spiergroepen tegelijkertijd gebruikt ken dit steeds volgens ‘real life’ omstandigheden. Dus geen 50 verschillende fitnesstoestellen met geïsoleerde oefeningen die je nooit in het dagelijks leven gebruikt. Wel werken met je hele lichaam en krachthulpmiddelen, waardoor de training veel meer impact heeft. Deze efficiënte trainingsvorm levert een bijdrage aan onze levenskwaliteit, sportprestaties en het voorkomen van blessures. Ben je bijvoorbeeld een duursporter, is de training er vooral op gericht op de spiercontrole, uithoudingsvermogen en kracht te laten leveren gedurende langere periodes. Bij een explosieve sporter, zal de focus voornamelijk liggen op spiersnelheid, explosieve kracht, enzovoort.

Je traint namelijk:

  • Meerdere spiergroepen tegelijk
  • Beweeglijkheid
  • Coördinatie
  • Aansturing (motorcontrole)
  • Balans
  • Uithoudingsvermogen
  • Snelheid

Voordelen van functioneel trainen:

  1. Met functioneel fitness verbeter je jouw prestaties in andere sporten. Door het trainen van bewegingen die veel worden toegepast, bijvoorbeeld bij het voetballen, hockey, golf, atletiek of tennissen en zul je al snel progressie ondervinden bij deze sporten.
  2. De training is super efficiënt, omdat je verschillende spiergroepen tegelijkertijd traint en steeds sport in ‘levensechte omstandigheden’.
  3. In elke oefening zit beweging van je hele lichaam. Dat betekent dat je leniger wordt door de motorische controle en beweging repetitief te herhalen. Deze mobiliteit kun je vervolgens toepassen in je dagelijks leven
  4. Je houding verbetert doordat je jouw hele lichaam gebruikt bij alle oefeningen. Zo verminder je disbalansen terwijl je went aan een hogere belastbaarheid. Wat er vervolgens voor zorgt dat je houdingsspieren beter functioneren.
  5. Je loopt minder kans op blessures. Dat komt doordat je spiergroepen combineert en je mobiliteit vergroot, waardoor je minder kans hebt op overbelasting en de weefsels soepeler blijven.
  6. Je levenskwaliteit verbetert significant. Dit komt doordat je lichaam gewend raakt om met grote gewichten (intensiteit) en meer herhalingen (volume) functionele oefeningen uit te voeren. Hierdoor voelen alledaagse taken lichter aan, wat zorgt voor meer zelfvertrouwen en energie.

Waarom trainen bij Manos?

  • Je krijgt 1 op 1 training
  • Je traint op een correcte, efficiënte en aangename manier in een groen kader
  • Je traint functioneel
  • Onze personal trainer bulkt van de motivatie, passie en drive om samen jouw doelen te bereiken. Hij volgde maar liefst een 3-jarige academische opleiding om personal trainer te worden, wat garant staat voor kennis en kunde op sportief, anatomisch, fysiologisch en medisch vlak.
  • Je kan rekenen op de kennis en vakkundigheid van een gans medisch team. Dat maakt dat we jouw doelen multi-disciplinair kunnen aanpakken, wat garant staat voor SUCCES!
  • Onze trainingen bouwen we op via een specifiek en efficiënt trainingsmodel.
    • Jouw specifieke, persoonlijke behoefte staat centraal.
    • Elke fase is zo opgebouwd dat het iedere cliënt voorziet van een systematische opbouw waarmee vooruitgang geboekt kan worden ten aanzien van elk persoonlijk doel.
    • We starten in de stabilisatiefase, waar een stevige basis wordt gelegd. Daarna bouwen we verder uit naar de kracht uithoudingsfase of andere specifieke doelstellingen.

Wat bereik je met personal training?

  • Conditie verbeteren

  • Afvallen

  • Sportpresaties verbeteren

  • Sport specifieke training

  • Spieropbouw

  • Terug fit worden

  • Meer energie

  • Strakker lichaam

  • Verbeteren balans

  • Sterker worden

  • Verbeteren van gezondheid, uiterlijk, energie, leefstijl

Je doorloopt een traject op maat van jouw doelen.

Het intakegesprek

  • we noteren jouw doelen en je verwachtingen

  • je lichaamshouding, basiskracht en conditie worden getest

  • we overlopen medische klachten zodat we daar rekening mee kunnen houden

  • we stellen waar op gewerkt moet worden om je doel te bereiken

  • we stellen het trainingstraject op

  • we starten de eerste training

Het trainingstraject

Aan de hand van het intakegesprek maken we een trainingsschema op maat, van 10 weken. Tijdens die 10 weken houden we je progressie bij en krijg je ook oefeningen voor thuis. We werken hiervoor met een handige app, zodat we jouw vordering goed kunnen volgen. Er worden tussentijdse evaluaties gemaakt, om het traject eventueel bij te sturen.  Samen gaan we voor SUCCES!

Wanneer kan ik komen trainen?

  • Maandag: 11u-14u
  • Dinsdag: 9u-11u
  • Woensdag: 17u-20u
  • Donderdag: 17u-20u

You’ve got to nourish in order to flourish!

Maak van jezelf de hoogste prioriteit en reserveer je afspraak.