Project omschrijving

Persoonlijke begeleiding voor optimaal effect

Small Group Yoga

Privé of in kleine groep van 3 personen

Is een grote groepsles nog een te grote stap voor jou? Heb je graag persoonlijke begeleiding? Wil je specifiek werken op iets, of wil je leren hoe je dagelijks aan de slag kan gaan met yoga? Dan is yoga bij Manos zeker iets voor jou!

Bij Manos kan je kiezen voor

  • small group yoga ( max. 3 pers.)
    • je kan het uurrooster raadplegen om na te gaan op welke momenten je wilt komen
  • privé yoga
    • je kan de timing en inhoud van jouw class zelf kiezen

Bij Manos worden de open groepslessen gedoceerd in kleine groepjes van 3 studenten. Daar kiezen we heel bewust voor. We willen je echt kwaliteit aanbieden. Dus geen boordevolle zaal, waar jouw practice soms opgaat in de groep. Je krijgt een persoonlijke begeleiding in een aangenaam kader en krijgt de tijd om de houdingen en technieken correct aangeleerd te krijgen. Op deze manier krijg je de meest efficiënte practice, meer zelfvertrouwen en krijg je sneller plezier in jouw yogabeoefening.  Het biedt bovendien een veilige manier om aan de slag te gaan. Kortom, je bekomt een optimaal effect. Het is niet alleen een hele goede manier om met yoga te beginnen, maar ook om je verder te verdiepen en te ontwikkelen.

Je krijgt daarnaast hulpmiddelen, zoals oefenkaarten ter beschikking, zodat je thuis verder kan blijven oefenen. Je krijgt dus alle handvaten om jouw eigen Yogapractice op te bouwen. De plaatsen zijn hierdoor wel beperkt, schrijf je dus snel in.

Welke stijlen?

yoga bij Manos

Lessenrooster 

OPGELET: VANAF HEDEN VINDEN DE LESSEN ONLINE PLAATS.

U krijgt na inschrijving via onze boekingsmodule of via mail, een toegangscode tot ZOOM een kwartier voor aanvang van de les.

Maandag avond

  • Power yoga: 16:30-18:00
  • Hatha yoga – gevorderd: 18:30 – 20:00
  • Hatha yoga – beginner: 20:15 – 21:45

Woensdag voormiddag

  • Power yoga: 7:00 – 8:30
  • Postnatale yoga: 8:45 – 10:15
  • Adem & Ontspan: 10:45 – 12:15

Donderdag avond

  • Prenatale yoga: 18:30 – 20:00
  • Hatha yoga – beginner: 20:15 – 21:45

Inschrijven

Omdat we bewust kiezen voor kleine groepen, is het inschrijven voor onze lessen verplicht. Momenteel verlopen al onze yogalessen online. U krijgt een kwartier voor de aanvang van de les een toegangscode voor ZOOM.

    • Voor Small group yoga:
      • Stap 1: Kies Small Group yoga volgens je gewenste stijl
      • Stap 2: Kies een beschikbaar tijdslot dat jou past
      • Stap 3: Vul jouw gegevens in
      • Stap 4: Bevestig je afspraak
    • Voor Privé yoga:
      • Stap 1: Kies Personal yoga training en je gewenste lestijd (1 uur of 1,5 uur)
      • Stap 2: Kies een beschikbaar tijdslot dat jou past
      • Stap 3: Vul jouw gegevens in
      • Stap 4: Bevestig je afspraak
      • Stap 5: Je krijgt een bevestiging van je afspraak.

Prijzen

Small group yoga (max 3 personen, 90 minuten)

  • Introductiemenu: 18 € voor 2 lessen (1 maand geldig)
  • 10-beurten kaart: 180 € voor 10 lessen (6 maanden geldig)
  • Losse beurt: 20 € per les

Privé yoga (90 minuten)

  • Losse beurt: 65 €

Praktisch

  • Inbegrepen in de prijs:
    • les
    • gebruik matjes en ander materiaal
    • hand-outs
    • extra online lesmateriaal.
  • Doe loszittende kledij aan, zodat je vrij kan bewegen
  • Kom op tijd, zodat je niet gehaast aan je class moet starten 🙂

Hatha Yoga reeks

De klassieke vorm van yoga waarbij de nadruk ligt op het beoefenen van lichaamshoudingen of asana’s. Hatha staat voor het leiden van de energie in het lichaam om het op deze manier in balans te krijgen.

Tijdens Hatha yoga lessen wordt er aandacht gecreëerd voor bewustzijn van geest en lichaam met versterking van houding, kracht, openheid en stabiliteit. We starten steeds met een korte check-in, ademhalingsoefeningen (pranayama) en opwarmende bewegingen gelinkt aan de zonnegroet. Daarna volgen reeksen van staande, zittende, omgekeerde en liggende houdingen (asana’s). De les wordt afgesloten met een korte relaxatie in savasana (ontspanningshouding).

Kies je voor een reeks, dan bouwen we een repertoire van de voornaamste basishoudingen op. We nemen de tijd om de oefeningen op jouw niveau op te bouwen en te ervaren. Daarnaast krijg je lesmateriaal ter beschikking, zodat je thuis verder kan blijven oefenen. Je krijgt dus alle handvaten om jouw eigen Yogapractice op te bouwen. We werken bewust naar een flow toe.

Voor wie?

Deze reeks is toegankelijk voor beginnende of meer ervaren yogi’s die op zoek zijn naar een goede basis en de mogelijkheden van een grote groepsles willen overstijgen.

Power Yoga

Maak je klaar om te zweten en in een meditatieve flow te komen! Tijdens een power yoga les of reeks, gaan we aan de slag met een vaste reeks yogahoudingen waarbij iedere lichaamshouding je op de volgende voorbereidt. Je leert hoe je de ademhaling afstemt op de bewegingen en leert vloeiende overgangen maken.

Voor wie?

Voor sportieve beginners of yogi’s die op zoek zijn naar een goede basis en de mogelijkheden van een grote groepsles willen overstijgen.

Adem en Ontspan

In deze deugddoende yogavorm ligt de nadruk op het beoefenen van ademhalingstechnieken en ontspanningstechnieken om het lichaam en de geest terug in balans te krijgen.

Tijdens de les gaan we vooral werken met onze ademhaling en leren we hoe we ons zenuwstelsel en zo ons lichaam en onze geest  kunnen kalmeren.

Voor wie?

Deze stijl is toegankelijk voor iedereen die op zoek is naar tools om zelfstandig stress te leren beheersen en beter adem te halen.

Werkelijk iedereen heeft baat bij het aanleren van ademhalings-  en ontspanningstechnieken. Jong en oud, met klachten of zonder klachten. Ook preventief is het bijzonder heilzaam.

Prenatale Yoga

Tijdens deze sessies krijg je de ruimte om zowel lichamelijk als geestelijk in ontspanning te gaan. Via een afwisseling van verstevigende en ontspannende houdingen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen en meditatie, kan je even de drukte van je afzetten en je focussen op jezelf en het zwanger zijn. Voorafgaande ervaring met Yoga is niet nodig. Zelfs wie denkt niet sportief of lenig genoeg te zijn kan de lessen volgen, aangezien elke houding individueel aangepast kan worden.

Voor wie?

Voor zwangere vrouwen vanaf 14 weken tot 40 weken zwangerschap.

Postnatale Yoga

Deze lessen zijn speciaal voor vrouwen die net een kindje hebben gekregen. Dit is een grote gebeurtenis die op vele vlakken voor verandering zorgt, ook lichamelijk en geestelijk. Postnatale yoga helpt je bij het vinden van een nieuwe balans.

Tijdens een sessie besteden we aandacht aan het bekkengebied, de buikspieren, de schouders, nek, armen en rug, zodat je je spierkracht en vitaliteit weer opbouwt. Aan de hand van ademhalingsoefeningen en ontspanningstechnieken helpen we je te verbinden met je veranderde lichaam en ruimte te maken voor rust en ontspanning.

Voor wie?

Je bent welkom vanaf 6 weken na je bevalling.

yoga bij Manos

Wie is Anne?

Anne was altijd al gebeten door de sportmicrobe en studeerde sportwetenschappen. Yoga ontdekte ze 10 jaar geleden en het stal haar hart.

Lees hier meer over Anne.

You’ve got to nourish in order to flourish!

Maak van jezelf de hoogste prioriteit en reserveer je afspraak.